Onze missie

Voor elke afgenomen lunch doneren wij een maaltijd aan een weeskind.

quote-icoon-artboard-01

Missie achter Social Sandwiches

“Als food ondernemers zijn wij niet alleen op zoek naar de beste smaak en kwaliteit, maar leggen wij onszelf ook de verantwoording op iets terug te doen voor deze wereld. Ons team richt zich op twee uitdagingen; de strijd tegen ondervoeding en de transitie naar duurzame voedselconsumptie en -productie. Samen met onze klanten helpen wij door maaltijden te doneren aan weeskinderen, ondervoeding tegen te gaan via ons foodprogramma en productketens van ingrediënten transparant te maken. We noemen dit concept Social Sandwiches.”

 – Jorik Hofland, mede-oprichter

Social Sandwiches

Maaltijden doneren aan weeskinderen
Om direct de strijd aan te gaan tegen honger en ondervoeding doneren wij voor elke afgenomen lunch een maaltijd aan weeskinderen. Dit doen wij bij onze partner weeshuizen, waar wij verantwoordelijk zijn voor het eten.

Foodprogramma tegen ondervoeding
Wij zetten kennis, netwerk en middelen in om ondervoeding bij weeshuizen te verminderen door de kwaliteit van het eten te verbeteren. Iedereen zet structureel meer dan 5% van zijn tijd in om het foodprogramma verder te ontwikkelen.

Social Sandwiches

Transparante productketens
Wij maken de productketens van onze ingrediënten volledig transparant en duurzaam. Dit betekent dat wij ook minimaal 5% van onze tijd inzetten voor het vergelijken en onderzoeken van productketens en ingrediënten.

Waarom wij de strijd aangaan tegen ondervoeding en onverantwoordelijke voedselconsumptie en -productie.

Social Sandwiches

Ondervoeding
Dagelijks sterven er 8500 kinderen aan hongersnood en wereldwijd lijden er bijna 2 miljard mensen aan verschillende vormen van ondervoeding. Het merendeel leeft in Zuid-Azië of Afrika. Door ondervoeding wordt de groei van 1 op de 3 kinderen in ontwikkelingslanden belemmerd. Dit betekent dat hun lichaam zich als gevolg niet volledig ontwikkelt. Met een groeiende bevolking en veranderende diëten wordt deze uitdagingen alleen maar groter.

Onverantwoorde voedselconsumptie en -productie
De verwachte stijging in de voedselbehoeften vraagt om een verschuiving naar een duurzame voedselconsumptie en –productie. Om de wereld te voeden moet er veel meer voedsel verbouwd worden, terwijl negatieve milieueffecten moeten verminderen. Er is geen ruimte voor onverantwoordelijke producten. Mensen moeten worden aangemoedigd om over te schakelen naar voedzame en veilige voeding met een lage ecologische voetafdruk.

Social Sandwiches

Ons team

Wij zijn een groep slimme en gedreven Impactmakers die eten maken en gebruiken om maatschappelijke problemen op te lossen. Allemaal zetten wij ons in voor een meer smaakvolle en betere wereld met Social Sandwiches.

Bij ons werken?
Jorik Hofland Social Sandwiches
Bram van Heuvelen Social Sandwiches
Rick Hofland Social Sandwiches
Michiel Heerkens Social Sandwiches
Sara Cornelissen Social Sandwiches
Isidor ten Hooven Social Sandwiches
Gaby de Kreek Social Sandwiches
Emma Weinstraub Social Sandwiches
Luca Bloem Impactmaker
Cristina Margarita ImpactMaker