Amazon laat in dag 1 de prijzen van Whole Foods 43% zakken

Amazon laat in dag 1 de prijzen van Whole Foods 43% zakken

Amazon laat op hun eerste dag de prijzen van Whole Foods met 43% zakken.

Whole Foods, een in de US bekende supermarktketen die producten verkoopt vergelijkbaar met onze groene winkels, was de laatste tijd al trending nieuws door de overname van internetgigant Amazon voor een whopping 13,3 miljard dollar. Ondanks dat dit op zichzelf al veel zegt over de richting die de voedselindustrie op zal gaan, heeft Amazon gister op de eerste dag van hun overname de prijzen van de populaire producten tot wel 43% laten zakken.

De prijsverandering heeft daar nu een enorme impact op de markt en concurrenten. De consument is zich over het algemeen bewust dat biologische producten zonder toegevoegde suikers vaak gezonder zijn, de drempel zit hem dan ook voornamelijk in de relatief hoge prijzen. Dat deze producten in de US nu drastisch in prijs zijn gezakt haalt de drempel weg en zal dus invloed hebben op het koopgedrag van de consument. Whole Foods probeerde al voor de overname van Amazon hun “Whole paycheck” stigma af te komen.   

Op de labels van de in prijs gezakte producten staat nu “Whole Foods + Amazon”,  een vergelijking van de oude en de nieuwe prijs en de de tekst “more to come”. Natuurlijk staat Twitter inmiddels vol grappen over de prijsdaling:

Experts voorspellen dat er wel eens een heuse prijzenoorlog kan uitbreken. De prijsdaling is natuurlijk slechts een van de eerste stappen van Amazon. De mogelijkheden die de combinatie Whole Foods + Amazon biedt zijn enorm; denk aan digitalisering of de expertise in online bestellen en bezorging. 

Wij vinden dit een enorme sprong in de goede richting en zijn overtuigd dat deze ontwikkeling uiteindelijk ook naar ons kikkerlandje zal toewaaien.

 

Foodlab #2: In de reeks foodlab gaan we voor jou op zoek naar de nieuwste foodtech en -trends.